Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Coen Pol - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Coen Pol - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Coen

02 Juni 2014 | Australië, Cairns

Goedenavond allemaal!!

Na Alice Springs zijn we naar Tennant Creek gereden om daar Josca op de bus te zetten. Zij ging namelijk naar Cairns en wij richting Darwin. Afscheid genomen en de volgende dag zijn Tom en ik verder naar t noorden gereden. Alleen halverwege kwamen we erachter dat Tom een mailtje had gekregen van Vicroads, iets over onze auto. Er stond in dat wij een soort van APK moesten doen in Victoria en die door moesten komen en dat opsturen naar Vicroads voor 16 juni. Dus toen hebben we de plannen omgegooid en hebben we besloten om de oostkust maar te gaan doen, anders haalde we t niet om op tijd in Victoria te zijn. Dus maar naar Cairns. Iets meer dan 2000 kilometer gereden binnen 2 dagen. Op die rit was geen zak te zien. Dus ook nergens per ongeluk langs gereden. Toch hebben we wat spannends beleefd op die rit. Halverwege waren we ff wezen tanken en ik wil wegrijden maar was even vergeten dat wij een nutteloos trekhaakgeval achter onze auto hebben, en toen BAM een auto achter me geraakt. Naja gegevens uitgewisseld en we gaan zien wat de schade is. Tom nog z'n paspoort en belangrijke papieren op t dak laten liggen, 20 km verder kwamen we erachter dus weer terug. Een aardige mevrouw had ze afgegeven bij t tankstation. Toch behoorlijk hectisch zo allemaal. In Cairns aangekomen wilde eigenlijk gelijk al gaan scuba diven. Jammer genoeg was t de eerste paar dagen al vol dus moesten we een dag of drie wachten. Helemaal niet erg. Hebben een tourtje naar Cape Tribulation gedaan, het oudste regenwoud ter wereld (120 miljoen jaar!). Nog gezellig uitgeweest, Cairns helemaal doorgelopen. Naja alleen t CBD dan, niet groter als Muiderberg dus valt mee. En toen was t maandag, onze eerste lesdag Scuba Diven. Begonnen met een theorie les 's morgens, ze maken je t niet heel lastig, en 's middags in t zwembad oefenen wat je 's ochtends had geleerd. We sliepen al een paar nachten ergens naast een voetbalveld maar de derde nacht kwam rond 4 uur de politie om de hoek en zeiden dat we daar moet mochten slapen. Naja dan niet, dan maar recht v(oor het kantoor van de duikschool. Mag eigenlijk ook niet maar ssst). Nog een dag theorie en zwembad lessen. Toen gingen we toch echt de Great Barrier Reef op. Echt het mooist van wat ik tot nu toe in Australië heb gezien. Ik heb t zelfs 4 dagen mogen bewonderen. Ik heb nu mijn Advanced PADI license, ik ben dus al een behoorlijk goeie duiker, al zeg ik t zelf.....
Tom kon mij helaas niet vergezellen want hij had al na de eerste dag op het rif zijn trommelvliezen gescheurd, zonde voor hem. Maar dat weerhield mij er niet van om te gaan duiken. Echt een aanrader voor iedereen. Wel op een mooie plek natuurlijk en niet in een of ander troebelheid watertje in Nederland.

In Cairns hadden we al twee tourtjes geboekt voor onze route langs de East Coast, de Whitsundays en Fraser Island. We zijn vanuit Cairns eigenlijk in 1x naar Airlie Beach gereden om daar op de boot te stappen voor ons tourtje rondom de Whitsunday Islands. Erg mooi gebied en een gezellige groep. We sliepen 's avonds op een resort met zwembad en alles erop en eraan dus dat was erg lekker. We hebben Whitahaven Beach bezocht, mooi wit strand met een prachtig uitzicht. Ook nog ff gesnorkeld, klinkt misschien verwend maar het was niks in vergelijking met wat ik bij Cairns heb gezien. Maar toch wel leuk.

Na de Whitsundays Airlie beach uitgereden en nog een paar dagen niks doen totdat we ons tourtje van Fraser Island hebben. We hebben wel de fabriek van de oh zo bekende Bundaberg Rum bezocht vanmorgen, mooie dingen zijn dat.
Overmorgen hebben we onze tour van Fraser island, jullie horen volgende keer hoe dat was.

Mazzel ;)

• 03 Juni 2014 - 19:06

Marga :

Naja, Coen, ondanks de tegenslagen ziet t er toch wel heel leuk uit allemaall. En je hebt nog heel wat weken voor de boeg.

• 03 Juni 2014 - 21:54

Arno:

Hoi man, mooie verhalen van een prachtige trip. Blijf schrijven en genieten, dan genieten wij een beetje mee. Tot gauw.